„Danų mergina“ – savasties paieškos

Daktaras Heksleris: Papasakok man apie Lili… iš kur ji atsirado?
Einaras: Iš mano vidaus.
Filmas „Danų mergina“

tmp_22804-qdhskg141ru-maxresdefault1547911829

Režisieriaus Tom Hooper filmas „Danų mergina“ (The Danish Girl, 2015) gražus tiek vaizdiniais, tiek pagrindine mintim. Paremtas David Ebershoff to paties pavadinimo romanu. Sakoma, kad istorija turi realų atitikmenį.

Vyras ir žmona. Šeimyninė laimė. Nekaltas jūdviejų žaidimas, jam (Einarui) sužadinęs dvejonę. Kas aš esu? Ko aš noriu?

Konfliktas. Žinau, ko noriu, tačiau ar tai normalu? Kodėl skaudinu kitą, jei tenoriu būti savimi? Ar aš beprotis? Aš nenormalus? Homoseksualas? Kaip elgtis? Paklusti normoms ir kentėti, ar priešintis, bet būti tuo, kuo esi?

Ji (Gerda) sutrikus, įžeista, bet atiduos viską dėl kito. Kentės su kitu tiek, kiek reikės, užuot kaltinus, paaukos save dėl jo. Nebijos atrodyti išprotėjusi pasauliui (Einaras: „Aš manau, kad esu moteris“. „Ir aš taip manau“ – ramiai sakys laikydama jį už rankos, jeigu reikėtų, tikriausiai šauktų visa gerkle).

Puikus filmas. Būkime tuo, kuo esame. Net jeigu ir klystame. Velniop etiketes, normas, standartus. Gana tų prokrusto lovų.

Rekomenduoju. Filmo trūkumai? Lyg ir norisi paantrinti Jonathan Romney teiginiui, kad E. Redmayne (Einaras) vaidyba kiek perspausta, bet, kita vertus, realybėj žmonės taip pat būna teatrališki, tokie, kokį aktorius sukūrė Einarą. O kadangi taip ir neaišku, ar realybė yra tikresnė už spektaklį, ar verta kabinėtis dėl tokių niekų?

(c) Fabula Saulė, 2016. Visos teisės saugomos. Be autoriaus sutikimo šio turinio naudoti negalima.

Reklama

Komentuoti

